طرح «سرپرستی از ایتام به نیابت از شهدای مجرد» در لرستان اجرا می‏‎شود
کد خبر: 4164364
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴

طرح «سرپرستی از ایتام به نیابت از شهدای مجرد» در لرستان اجرا می‏‎شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به استقبال خانواده شهدا از اجرای طرح «سرپرستی ایتام به نیابت از شهدای مجرد» گفت: در این طرح یک فرزند با انتخاب خانواده شهید، به نام شهدا معرفی می‎شود.

دیدار مدیرکل بنیاد شهید لرستان با مدیرکل کمیته امداد لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، حجت‌الاسلام هبت‌اله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، 31 مردادماه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) این استان اظهار کرد: فرهنگ ایثار خاص مکتب اسلام نیست در همه مکتب‌ها وجود دارد ولی در یک مکتبی این فرهنگ ایثار مختص یک فصلی است و تمام می‌شود اما اسلام این مکتب ایثار را خاص تعریف کرده است.

وی با بیان اینکه بحث ایتام یک ایثار در بُعد اقتصادی و مادی است و پرداخت جهیزیه به مددجویان یک نوع ایثار است، اضافه کرد: در فرهنگ اسلام و شیعه اوج این قله شهادت است که اختصاص به فرهنگ تشیع دارد، هر چند در همه ادیان به کشته‌های آنها شهید گفته می‌شود.

هاشمی با اشاره به جایگاه شهید در اسلام گفت: شهیدی که قرآن تعریف می‌کند و مکتب اهل‌ بیت(ع) از آن اسم می‌برد، شهیدی که سردمدار آن سیدالشهداست این شهید با همه عالم فرق می‌کند. مسیری که در کمیته امداد و بنیاد شهید در آن حرکت می‌کنیم سخت و پُر تنش است ولی در این مسیر هر مجموعه‌ای نمی‌تواند فعالیت داشته باشد، کسانی می‌توانند در مسیر خدمت و دست‌گیری قرار گیرند که اعتقادات اثرگذار داشته باشند و در کنار اعتقاد، فرهنگ اجتماعی و دینی مؤثر است.

وی با بیان اینکه گذشتن از مال و جان برای انسان‌ها سخت است و کسانی که از مال و جان می‌گذرند، خداوند متعال از آنان به عنوان «صادقین» یاد کرده است، اظهار کرد: در طرح اکرام ایتام یک فرزند با انتخاب خانواده شهید، به نام شهدا معرفی می‎شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به استقبال خانواده شهدا از اجرای طرح «سرپرستی ایتام به نیابت از شهدای مجرد» گفت: جهیزیه‌هایی نیز که به نیابت از شهدا از طرف کمیته امداد پرداخت می‌شود طرحی نو در کشور است.

یادآور می‌شود، در این دیدار تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان در راستای اجرای طرح اکرام ایتام «سرپرستی هر  شهید مجرد یک یتیم» منعقد شد.

انتهای پیام
captcha